Handelserik vecka..

De senaste dagarna har inte varit nagot att hanga i julgranen.
For nastan en vecka sen borjade jag kanna mig lite sma dalig och under dem foljande dagarna sa eskalerade det till jattedalig. Har istortsett legat i sangen med hog feber och magsmartor sen dess, ingen mat utan bara vatten och resorb. Och de senaste dagarna salta kex och cornflakes.
Sa vi besokte farbror doktor, han paminde nagot sa sjukt mycket om presidenten i The last king of Scotland ni som sett den vet vad jag menar. Sa farbor doktor sa forst att jag var orolig och bara hade en upprord mage, och att det inte var nagon fara. Men icke, for sen nar tester o allt var klart sa hade jag tydligen bakteriell dysenteri. Men enligt dem, typ vanlig matforgiftning.
Men hursom, nagot kilo lattare, sa mar jag helt klart battre nu, borjade ata mediciner igar sa jag ar nog tillbaka pa banan pa nolltid.
Dock har jag bestamt for att inte borja dricka deras vatten igen, bara for att slippa oroa mig.

I en av alla bockerna jag hade med mig hittade vi nagra papper fran nar min kare mor var pa hamam weekend, just dessa papper ar om olika yoga pass. Caroline blev valdigt intresserad nar hon sag dem, sa jag ska borja ha yogapass med henne och barnen. Sa om nagon kanner sig manad sa skulle det vara alldeles underbart om ni ville skicka ner nagra yogamattor.
Och jag undrar, Mor min, skickade du avsiktligt med papperna eller var det en slump? Ar valdigt spand pa att fa veta..
Kan ocksa meddela att alla barnen har nu varsin tandborste med deras namn pa som dem anvander morgon och kvall.

En annan spannade nyhet ar att jag ska prova pa mina hantverkar skills. Har fatt for mig att jag ska bygga ett kladskap till barnen. Kan bli mycket spannande. Som det ar nu sa har barnen ex antal uppsattningar klader som de anvander tills de gar sonder, forst da far de en ny uppsattning. Detta ar endast for att dem nu inte har nagonstans att forvara klader som ar rena. For tillfallet funderar Carolines sovrum som garderob och forvaringsplats vilket ar ohallbart da hon knappt har plats att sova darinne.
Sa snart som mojligt ska jag kopa diverse plastlador som ska markas med allas namn, jag ska ga igenom alla klader som finns och bestamma vems som ar vems och sedan sortera ut dem. Plastladorna ska sedan stallas in i skapet som jag ska bygga(!!). Just nu ar allt verklige oorganiserat, dem har inget "speciellt" stalle for smutstvatt och inte heller for rena klader, sa ska ocksa ordna nagot som ska fungera som en smutskorg. For oss ar en sa enkel sak en sjalvklarhet, men den typen av organisering finns inte har, men nar jag pratade med Caroline om mina planer sa marktes det att dem verkligen skulle ha anvandning for det.

Alla som laser, kommentera mer an garna! Blir sa otroligt glad nar jag laser alla kommentarer.

Nu maste jag sluta sa att jag kan forsoka lagga upp lite bilder, det kan ta allt mellan 5-30 min for att lagga upp en bild..



Kommentarer
Postat av: katrin

2010-08-18 @ 13:27:29
Postat av: [email protected]

Härligt att "äntligen" höra ifrån dig. Tråkigt att du varit sjuk, skönt att du är frisk, och som sagt, drick inte vattnet! Jag tror du mycket väl kan vara en bra "handy man" bara du försöker. Några av mina gener borde du väl fått.

Frågan är varifrån din nya ordning och reda organisationskänsla kommer ifrån. Den har vi inte sett något av tidigare.

Här hemma går allt sin gilla gång. Jag jobbar som vanligt från 7 till 20 och det är som vanligt sådär kul.

Skriver lite mer uppdatering i mail.



Massor med kramar / P

2010-08-18 @ 13:31:40
Postat av: katrin hannar

Låter klokt det där med vattnet, inte giftigt utan bara alltför annorlunda än det man är van vid. Skönt att höra att du är på benen. Nej det var en ödets nyck, underbart, ödet har mycket i beredskap. Att lära känna sin kropp och komma i kontakt med den är en bit på väg i den egna utvecklingen. Yogamattor är det något annat som vi ska satsa på att skicka till er först?

Och sen Frida, låt krativiteten flöda, det är bara man själv som begränsar. Första klädskåpet blir säkert lite snett och vint men de tjugo andra kommer att gå till historien.

Mamma

2010-08-18 @ 13:33:11
Postat av: Cia

Hej Frida,återigen jätteroligt att höra från dig,även om du varit dålig en sväng,men skönt att du är bättre.

Det låter så fantasiskt roligt det du gör,man blir lite avis på dig och tänkt så små saker som verkligen kan hjälpa Caroline och barnen.

Sen vill vi se bild på klädskåpet!!

Ha det bra Frida,Kram Cia

2010-08-19 @ 13:40:28
Postat av: Ulf Stern

Hej Frida, Fick din länk av pappa Frigge och blev nyfiken och gick in o kollade. Först tänke jag säga att det var kul att se er alla i somras, det är ju tyvärr ganska långt mellan varven. Men visst var det en fantastisk kväll i Arkösund med alla vänner och tillhörande barn, precis som "förr i tiden". Kan man leva länge på. Vilket spännande "äventyr" du är ute på. Jag tror att det är en fantastisk erfarenhet, men det kanske tar lite tid att acklimatisera sig. Min till slut är allt normal "vardag" där också. All heder till dig i alla fall som gör denna insats. Hoppas du får vara frisk nu och jag skall kolla lite då och då vad som händer. Ha det bra. Hälsningar Uffe (Ann, Jessica o Hanna hälsar)

2010-08-20 @ 10:58:48
Postat av: katrin

2010-08-23 @ 10:45:22
Postat av: katrin. hannar

Frida

När du lägger upp bilder ser du till att du minimerar utrymmet som bilderna tar? I bloggen behöver du inte sikta på Pulitzer priset utan vi nöjer oss med lite mer grovkornigt.

Förmodligen har du tänkt på detta men jag ville ändock säga det. Vill du ha böcker på engelska eller?

Mamma

2010-08-23 @ 10:49:18
Postat av: Sofie

Kul Frida att du har det så bra men hoppas du mår bättre snart!! Lycka till med klädskåpet också ;) kram från grannen!

2010-08-23 @ 22:35:24
Postat av: Carina.Eckerström

Hej Frida!

Oj, så spännande det är att få följa med dig på din resa.Du skriver sjukt bra.Grattis att du fick barnen att borsta tänderna.Du kommer att lyckas med ett klädskåp oxå.Hur kan jag sända över några yogamattor?

Om det finns nåt annat sätt att hjälpa till så vill jag gärna vet det.Hoppas att du står på benen igen och var rädd om dig. Kram Carina

2010-08-24 @ 16:13:32
Postat av: Kenth Lundin

Hej Frida det är bra att du är på bättringsvägen hoppas att du trivs med jobbet.Det känns som om du kan bidra med en hel del därborta.Följer dina äventyr via nätet ta vara på tiden du är där det finns så mycket att lära av andra kulturer.Lycka till med klädskåpet.Kenht

2010-08-24 @ 22:01:05
Postat av: Gustaf Hannar

Frida! Du skriver så att det känns som om man var där tillsammans med dig. Jag är mycket imponerad, både av ditt projekt och av din stilistiska förmåga. Du är min nya hjälte!

farbror Gustaf

2010-08-27 @ 09:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0