Ett stycke mamma pa besok och en massa annat kul..

I mandags var vi (jag,Fernanada,Caroline och alla elva barnen) och hamtade mama Frida pa kilimanjaros flygplats.
Efter lite krangel med tullen sa var allt bra och jag fick med mig min kare mor hem till Caroline.

Tusen,tusen tack till alla som skickat ner en massa bra grejer! En livsforbrukning av tandborstar, mycket bra ritgrejer, mjukisdjur, klader och en massa annat bra! Vi lekte klassisk svensk fiskdamm med barnen och gav dem varsitt gosedjur, en mycket popular lek! Och, Birgitta, klistermarkena ar jattekul och uppskattade till rattningen av skoluppgifter. Sen har det varit otroligt kul att visa en massa bilder av det kalla snoiga sverige i den jattefina boken! Dem har dragit slutsatsen att Sverige ar ett mycket vackert land, men att det ser alldeles for kallt ut.. Tack!

Gustaf, verkligen uppskattat om du kan hjalpa till med broschyren! Jag ska se till att sammanstalla en grov layout som jag kommer att skicka till dig. Och som Lisa sager sa ar resurserna har inte helt palitliga. Det skulle nog ga att trycka dem har, men resultatet skulle nog bli lite sisadar.

Tiden bara flyger ivag, aven nu nar min mamma ar har. Hittills har vi mestadels hunnit med lektioner och igar var vi ivag och at middag pa ett hotell i narheten. Men vi har fortfarande det roligaste framfor oss! Imorgon ska vi besoka Arusha nationalpark med alla barnen, vilket ska bli otroligt kul da de inte varit utanfor barnhemmet sa ofta. Men ocksa hoppas jag att dem far se nagra av de djuren de sett pa video varje sondag. Sedan pa tisdag tar vi med oss hela barnaskaran till ett hotell i narheten for en hel dag fylld med bad och lek.

Och vi har vatten! Hade nastan glomt bort att vatten faktiskt kan komma ur en kran istallet for en hink! Nu maste jag kasta upp lite bilder och sen ska vi alla aka in till Arusha!




Kommentarer
Postat av: Fredrik Hannar

Reklamloggan på vattencisternen är felstavad! Vi stavar TRIFAM!!

Kram P

2010-10-26 @ 09:38:22
Postat av: Gustaf Hannar

Härligt Frida!

Jag hoppas att du kommer att använda dina egna foton i den kommande foldern – de är kanon! Att tänka på dock; för bästa resultat bör bilderna var högupplösta (vilket innebär att de blir tunga att skicka). Trycket går enkelt att fixa (vem vet, det kanske finns företag som vill vara med och sponsra), men transporten vet jag inte hur vi löser. Det ordnar sig säkert. Kram Gustaf

2010-10-26 @ 11:50:18
Postat av: Cia

Hej Frida

Vag mycket du gör och hinner med!

Hoppas ni haft det jättebra när Katrin varit nere och att du får en härlig vecka på Zanzibar!

Kram Cia

2010-10-27 @ 15:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0