"My mum for you is bye?"

Det ar ingen vacker och grammatiskt korrekt engelska som mina kara barn lyckas med, men for mig later det som den ljuvaste musik! Sa igar lamnade vi mamma pa flygplatsen, och det var med nagra tarar i ogonvran som jag vinkade hejda. Men vi har haft en jattebra tid tillsammans! Jag, Caroline och alla barnen uppskattar verkligen att hon ville komma och besoka oss.
Och inte heller var det en helt handelsefri vecka lagom till att mamma anlande var det en ratta som bestamde sig for att gora vart rum till sitt eget. Under besoket i nationalparken sag vi giraffer,zebror,flamingos,vartsvin, diverse olika antiloper och olika bufflar. Barnen at jordnotssmor och nutella mackor, hemmagjord morotskaka och bannchips, vilket var minst lika uppskattat som att fa se alla djuren.

Sedan i tisdags besokte vi ett hotell i narheten for bad i pool och lek pa hotllets stora lekplats. Besoket borjade med att Naomi 3 ar,vildare an vildast, kastade sig handlost i barnpoolen. Vi var chockade, hon var chockad, men i slutet av dagen var vattnet anda helt okej.. Hotellets stora lekplats var verkligen uppskattad, dem sprang fran grej till grej i nagra timmar idogt leende. Ingen holl sig vaken under halvtimmes resan hem till barnhemmet. En mycket lyckad dag!

Idag har vi som vanligt haft lektioner, men vi har aven borjat organisera och stada klassrummet. Vi bestamde idag av en ingivelse att vi pa lordag ska satta upp vaggfasta hyllor och pa sondag mala om vaggarna. Just nu ar det vitt, snarare var vitt, pga damm och mycket smutsiga barn sa ser det valdigt trakigt ut.

Pa lordag ska vi besoka ett av varat barn som bor pa ett annat center. Det ar en liten flicka som heter Elisabeth som Caroline placerat dar framst for att hon var i mycket daligt skick da hon och Charlotte hittade henne, men ocksa for att hon ar testad positiv for HIV.

Sedan pa onsdag nasta vecka drar jag ivag till zanzibar for att fylla pa med energi och bra ideer!


Kommentarer
Postat av: Fredrik Hannar

Katrin är välbehållen hemma med en massa intryck och berättelser! Det du gör, din insats, kommer ännu mer i rätt dager när Katrin har berättat om ditt dagliga slit och din omtanke om barnen och "hemmet". Du är underbar!!



KRAM P

2010-10-28 @ 17:30:17
Postat av: Anna

Hej Frida - jag skickar er alla ett stort tack för det fina brev vi fick idag. Jätteroligt att ni tyckte om sakerna vi skickade. Jag är djupt imponerad av det du och Caroline gör. Att du vågade ta chansen! Ha det så skönt i Zanzibar. //Anna

2010-10-29 @ 18:16:59
Postat av: Gittan

Hej Frida - Hoppas du haft det riktigt bra i Zanzibar. Av allt du skriver att ni gör och Katrin berättat, var det välförtjänt. Det behövs fler som du i världen Frida!

Kram Gittan

2010-11-02 @ 15:52:01
Postat av: Johan Lennefalk

Hej Frida! Jag ville bara säga att det är jätteintressant och kul att följa din blogg och att jag är djupt imponerad av att du gör det du gör! :)



Hoppas att livet behandlar dig väl!



MVH



Johan

2010-11-04 @ 09:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0