Kidogo, kidogo

Antligen helg, innebar inte riktigt samma som hemma. Ledigheten stammer, sysselsattningarna stammer inte.
Efter det tva forsta veckorna av intensiv undervisning ar det ratt skont att inte behova lagga ner storre delen av kvallen, dagen pa att skriva uppgifter till alla barnen infor margondagens lektion. Idag firar jag min lordag med ett besok i "storstan", Arusha, for att anhandla div mediciner for barnen, besoka internet och forhoppningsvis fa mig en ol och lite bbq.
Mycket hander har hela tiden, under den gangna veckan talade jag med sjukskoterskan som ska hjalpa oss med barnen och vi kunde komma overens om den lagre betalning for henne per manad. Kanns otroligt bra att veta att den delen kommer att losa sig, och att hon inte skulle gora arbetet for pengarna utan snarare for barnens skull.
Lattnad.
Vill bara namna att jag tanker mycket pa min familj mest hela tiden, bla pa min kare far. Jag har berattat for Caroline om hans oformaga att ata gronsaker och kommit till slutsatsen att han skulle ha det mycket svart med maten har. Da lunchen bestar av maharague(bonor), ugali och avokado. Och pappa, jag hittade en liten notis om Zlatan i en Tanzaniansk tidning(se bilden), da blev mitt hjarta mycket varmt da du precis berattat i ditt mail om att han gatt till Milan.
Rubriken, Kidogo kidogo betyder "lite lite", och det beskriver ratt val vad jag gor har. Inget gar fort i Tanzania sa darfor sker allt jag gor har en liten,liten bit i taget. Men jag kan med otrolig stolthet beratta att vi kommer att borja vattenprojektet mycket snart, forhoppningsvis innan manadsskiftet. Vet inte om jag namnt det tidigare men jag har ocksa en tanke om att lagga cement pa lekplatsen. Just nu bestar den av damm,damm och ater damm. Allt har ar dammigt, vilket skapar stora problem med tvatt. Men ocksa ar det faktum att vissa av barnen gillar att leka kockar och ata saker det hittar pa marken och sedan "tillagar" i en grop ett stort problem da de aterkommande far olika sorters mask, div parasiter och loppor. Sa i anslutning till vattenprojektet vill jag se till att det problemet blir lost.
Pa bilderna nedan kan ni se i fallande ordning, 1.Caroline och jag framfor gungorna. 2.En notis fran en Tanzaniansk tidning om Zlatan. 3.Jag, Nemosa och Caroline. 4. Avokados, en Tanzaniastorlek och en i den storlek vi ar vana att se. Den stora ar den som smakar bast. 5.Jag och dem aldre barnen i klassrummet. 6. En idel leende Nemosa med min sjal. 7.Nemosa full fart med en raknebok. 8. Nixon 9. Jackson. 10. Ett av lanebarnen Leti, ser ut som en docka.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Hannar

Du ser ju lite afrikansk ut! Är just hemkommen från Bävermötet där jag gjort reklam för din blogg så nu kanske du får fler läsare. Kan du se hur många som varit inne?

Kram P

2010-09-19 @ 12:30:51
Postat av: Fiffi

Guuuud så söta alla barnen är!!

Fortsätt blogga och håll oss alla uppdaterade här hemma, du verkar ha det väldigt bra!!

Hör av dig när du kommer hem men tills dess följer jag dig här :D

2010-09-19 @ 15:11:09
Postat av: Cia

Frida,du skriver att allt tar tid.Jag tycker det är helt fantastiskt vad mycket du redan hunnit med på din 1 1/2 månad!Jag måste säga det igen-du är helt fantastisk!!Instämmer också med Gustaf-du både skriver bra och kanonbilder.En riktigt höjdpunkt när det är nytt inlägg och är det dessutom så här mycket bilder,blir man ännu gladare.Sköt om dig/kram Cia

2010-09-19 @ 17:15:44
Postat av: Gustaf Hannar

Ja, jag kommer på mig med att gå och vänta på ditt nästa inlägg, Frida. Och jag blir aldrig besviken!



/Gustaf

2010-09-20 @ 22:28:56
Postat av: Becka.

2010-09-21 @ 16:01:59
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/
Postat av: Becka.

Hej Frida! Du ser ju ut att ha en riktig upplevelse där nere. Alla i familjen Ericson hälsar och ser fram emot nästa uppdatering :) Fina bilder också.

Kram

2010-09-21 @ 16:03:26
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/
Postat av: Mårten Lesse

Hej Frida. Det är verkligen kul att läsa din blogg.

Fortsätt och skriv lika ofta och lägg gärna ut mer bilder. Mårten

2010-09-23 @ 16:48:18
Postat av: Peter Svanberg

Vilka spännande inlägg du skrivit! Härligt att du försöker ta tag i deras bristfälliga näring. Din pappa är ju Lost Case, nu gäller det att satsa på de unga :-)) !

2010-10-04 @ 17:23:34
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0